Alles over retourneren en garantie

Toch niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of WhatsApp ons gerust, we helpen je graag!

Wat vervelend! We hebben ons best gedaan je aan een plant te helpen die goed bij jou en je interieur past. Je kunt uiteraard je bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt. Je hebt dan nog 14 dagen de tijd om de zending naar ons retour te sturen. We vragen je wel vriendelijk om het terugsturen van planten zo snel mogelijk te doen, zodat ze gezond bij ons aankomen.

Wel blij met je plant of ander product maar is ‘ie kapot of in slechte conditie aangekomen? Dan zorgen we voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.

Deze goede vraagt vergt een goed antwoord. Op onze bladmatties zit een garantietermijn van 3 maanden, mits goed verzorgd met gebruik van onze App! Veel garanties bestaan uit de befaamde ‘kleine lettertjes’, maar daar doen wij niet aan. We nemen dus geen blad voor de mond en leggen je hieronder nerffijn uit hoe onze plantgarantie in elkaar zit.

De App
Jaja, daar is hij dan; jouw nieuwe bladmattie! First things first; download de app en stel de melding voor je net bezorgde aanwinst in! Het gebruik van onze app is echt een voorwaarde van de garantie. Mocht je na twee maanden dus bij ons aankloppen dat je kamerplant het loodje heeft gelegd, maar je hebt de app niet gebruikt, dan is de garantie simpelweg niet van toepassing. Benieuwd wat onze app allemaal doet en kan? Lees het hier!

Dingen die niet horen
Heeft jouw amigo last van bruine/gele vlekken? Hangen zijn bladeren sip naar beneden of is er iets anders waardoor jouw plant er niet kek bijstaat? ‘Sla alarm! Pak je Nokia6310! Stuur ons een bericht!’ Mail, WhatsApp, Facebook, old-school bellen, wat je zelf fijn vindt, maar laat het direct weten! Stuur ook gelijk wat foto’s mee zodat we jouw chef jungle onder de loep kunnen nemen. Dit geldt dus ook als je ziet dat jouw amigo direct bij aankomst niet topfit is.

Houd er rekening mee dat we vragen gaan stellen, heel – veel – vragen. Er zijn namelijk ontzettend veel aspecten die van invloed zijn op de gezondheid van jouw plant. We willen alles van je weten; de standplaats van je bladmattie, je accountgegevens in onze app, hoe lang hij deze gekke capriolen vertoont en natuurlijk of je wel zijn favo muziek aan hebt staan ‘s avonds. Nu even zonder gekkigheid, om erachter te komen wat er aan de hand is zullen we een goed beeld moeten krijgen van zijn leefomstandigheden en dat kunnen we gewoonweg niet van een afstandje ruiken.

Mocht jouw amigo binnen 3 weken na onze tips and tricks geen verbeteringen tonen, trek dan weer even aan de bellen en geef ons een update. Wij zullen dan onze Sherlock skills er nog eens op los laten of besluiten dat een andere oplossing beter geschikt is.

Een plaag
Ze staan ook wel bekend als: ‘de vervelende beestje die bladmatties het leven zuur maken’. Een plaag kan op de plant terecht komen door tocht, andere luchtstromen in de ruimte of zelfs via onze eigen kleren. Jammer genoeg kan het elke gezonde plant overkomen en is het hierdoor geen teken van een kwalitatief slecht product. Een plaag brengt ontzettend snel schade toe aan een plant! Zodra het beestje op jouw plant is gehuisvest, zul je binnen een week al vreemde plekken zien op de bladeren. Mocht het zo zijn dat je binnen twee weken na ontvangst van jouw plant ziet dat hij last heeft van een plaag, laat het ons direct weten, dan sturen we een nieuw exemplaar naar je toe! Na deze twee weken is de Plantgarantie voor een plaag helaas niet van toepassing, maar neem gerust contact op zodat we je erbij kunnen helpen!

De altijd kordate juf Ank komt ook nog even om de hoek kijken. Er zijn namelijk een aantal zaken die bepalend zijn of de garantie wel of niet van toepassing is! Print het onderstaande dus even op je netvlies.
- Download als de wiedeweerga onze app en zet jouw groene amigo(s) direct na bezorging in de app. Het gebruik van de app is echt een voorwaarde voor de garantie.
- Neem direct contact op wanneer je ziet dat jouw groene amigo het niet naar zijn zin heeft! Wanneer je pas na een aantal weken aan de bel trekt kunnen we namelijk niet meer achterhalen wat de oorzaak is.
- Als je contact hebt opgenomen over jouw chef jungle en bedolven bent onder onze tips and tricks, geef ons dan een update binnen 3 weken als hij geen verbeteringen toont.

Als je jouw bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons ontbindt) zou het fijn zijn als je de ontvangen artikelen weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Gebruik hiervoor dus onze verzenddoos. Zo komen ze bij ons het beste terug en dan kunnen we weer een nieuw baasje voor ze zoeken! Mocht onze verzenddoos al bij het oud-papier liggen dan is het retourneren in een eigen gefabriceerde doos op eigen risico.

Je kunt gemakkelijk jouw pakket(ten) bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij jou in de buurt brengen. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt! Wij zullen jou dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.

Wil je met een andere bezorger versturen? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. Wij vragen je ook hiervoor eerst met ons contact op te nemen alvorens het pakket retour te sturen.

Mocht je om een bepaalde reden geen contact met ons willen opnemen kan je jouw bestelling naar het volgende adres opsturen, de kosten van deze zending zijn dan wel voor eigen rekening:

Plantsome
Zwethlaan 40
2675LB Honselersdijk

Eventueel kan er ook gebruik gemaakt worden van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.

Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 5 dagen na herroeping terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Standaard geldt voor alle producten die je online koopt een bedenktermijn van 14 dagen na het ontvangen van de producten, waarbinnen je van de aankoop af kan zien. Nadat je bij ons hebt gemeld dat je van de aankoop af wenst te zien heb je nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Er is echter een uitzondering voor bederfelijke producten, zoals sommige planten. Dat vinden we niet heel aardig, dus bij ons kan je binnen 14 dagen alle producten retourneren. Ook (alle) kamerplanten. Als de planten niet goed zijn behandeld gedurende de bedenktermijn dan kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde). Het retourneren is overigens in beide gevallen helemaal gratis, zie de vraag hierboven voor meer informatie.