Tijdens Corona zijn wij zó hard uit ons potje gegroeid, dat onze klantenservice jullie even niet meer kan bijbenen. Daarom zullen we de komende tijd alleen nog maar ordervragen beantwoorden. Meer weten? Lees alles in onze blog!

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op vragen die veel gesteld worden door onze klanten. Je kunt dus het beste eerst kijken of het antwoord dat je zoekt hier tussen staat. Ben je opzoek naar een vraag over Bestellen, Betalen, Bezorgen of nazorgen en retourneren? Deze antwoorden vind je op de gespecialiseerde pagina’s. Als je vraag er alsnog niet tussen staat kan je ons altijd mailen en/of WhatsAppen, we helpen je graag verder!

Da's vervelend! Je kunt een klacht altijd melden door contact op te nemen via e-mail, Whatsapp of Facebook.

We reageren zo snel mogelijk op je klacht en gaan hier altijd binnen 14 dagen inhoudelijk op in. In de praktijk betekent dit dat we binnen 24 uur antwoord proberen te geven. Als we wat meer informatie van je nodig hebben, zullen we hier nog om vragen. We doen er uiteraard alles aan om met een gepaste oplossing te komen en jou weer helemaal tevreden te stellen.

Namens Thuiswinkel mogen we je nog het volgende vertellen:

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie van Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Potverdrie! Als jouw pot aangekomen is alsof er een potje volleybal mee gespeeld is, is dat natuurlijk niet zo'n toffe ervaring.

Dat gaan we oplossen! Als je via deze link even de vragen doorloopt, zorgt onze Plantenservice ervoor dat er een nieuwe pot, of een terugbetaling, jouw kant op komt!

Okay, je hebt de groene liefde van je leven ontmoet. Online. Love on the first sight, maar dan...

Hé, niet op voorraad! Wat nu?!

Als één van onze planten of potten niet leverbaar is op dit moment, zetten we dit op zijn of haar pagina. Indien de kweker heeft laten weten wanneer we de plant weer kunnen bestellen, zetten we deze verwachte leverdatum er altijd bij. Indien er dus staat dat er geen verwachte leverdatum bekend is, weten wij het simpelweg ook nog niet! Maar, échte liefde is het wachten waard.

Nederland (incl. Waddeneilanden)

Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00

Avondlevering, van dinsdag tot vrijdag tussen 18:00 en 22:00 (€1,55)

PostNL-punt, kies het punt bij jou in de buurt en haal het pakket op wanneer het uitkomt

België

Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 (€2,95,-)

Onder een bestelwaarde van € 50,- aan accessoires rekenen wij € 4.95 aan verzendkosten, tenzij je in dezelfde bestelling ook een plant koopt.

Deze goede vraagt vergt een goed antwoord. Op onze bladmatties zit een garantietermijn van 3 maanden, mits goed verzorgd met gebruik van onze App! Veel garanties bestaan uit de befaamde ‘kleine lettertjes’, maar daar doen wij niet aan. We nemen dus geen blad voor de mond en leggen je hieronder nerffijn uit hoe onze plantgarantie in elkaar zit.

De App
Jaja, daar is hij dan; jouw nieuwe bladmattie! First things first; download de app en stel de melding voor je net bezorgde aanwinst in! Het gebruik van onze app is echt een voorwaarde van de garantie. Mocht je na twee maanden dus bij ons aankloppen dat je kamerplant het loodje heeft gelegd, maar je hebt de app niet gebruikt, dan is de garantie simpelweg niet van toepassing. Benieuwd wat onze app allemaal doet en kan? Lees het hier!

Dingen die niet horen
Heeft jouw amigo last van bruine/gele vlekken? Hangen zijn bladeren sip naar beneden of is er iets anders waardoor jouw plant er niet kek bijstaat? ‘Sla alarm! Pak je Nokia6310! Stuur ons een bericht!’ Mail, WhatsApp, Facebook, old-school bellen, wat je zelf fijn vindt, maar laat het direct weten! Stuur ook gelijk wat foto’s mee zodat we jouw chef jungle onder de loep kunnen nemen. Dit geldt dus ook als je ziet dat jouw amigo direct bij aankomst niet topfit is.

Houd er rekening mee dat we vragen gaan stellen, heel – veel – vragen. Er zijn namelijk ontzettend veel aspecten die van invloed zijn op de gezondheid van jouw plant. We willen alles van je weten; de standplaats van je bladmattie, je accountgegevens in onze app, hoe lang hij deze gekke capriolen vertoont en natuurlijk of je wel zijn favo muziek aan hebt staan ‘s avonds. Nu even zonder gekkigheid, om erachter te komen wat er aan de hand is zullen we een goed beeld moeten krijgen van zijn leefomstandigheden en dat kunnen we gewoonweg niet van een afstandje ruiken.

Mocht jouw amigo binnen 3 weken na onze tips and tricks geen verbeteringen tonen, trek dan weer even aan de bellen en geef ons een update. Wij zullen dan onze Sherlock skills er nog eens op los laten of besluiten dat een andere oplossing beter geschikt is.

Een plaag
Ze staan ook wel bekend als: ‘de vervelende beestje die bladmatties het leven zuur maken’. Een plaag kan op de plant terecht komen door tocht, andere luchtstromen in de ruimte of zelfs via onze eigen kleren. Jammer genoeg kan het elke gezonde plant overkomen en is het hierdoor geen teken van een kwalitatief slecht product. Een plaag brengt ontzettend snel schade toe aan een plant! Zodra het beestje op jouw plant is gehuisvest, zul je binnen een week al vreemde plekken zien op de bladeren. Mocht het zo zijn dat je binnen twee weken na ontvangst van jouw plant ziet dat hij last heeft van een plaag, laat het ons direct weten, dan sturen we een nieuw exemplaar naar je toe! Na deze twee weken is de Plantgarantie voor een plaag helaas niet van toepassing, maar neem gerust contact op zodat we je erbij kunnen helpen!

De altijd kordate juf Ank komt ook nog even om de hoek kijken. Er zijn namelijk een aantal zaken die bepalend zijn of de garantie wel of niet van toepassing is! Print het onderstaande dus even op je netvlies.
- Download als de wiedeweerga onze app en zet jouw groene amigo(s) direct na bezorging in de app. Het gebruik van de app is echt een voorwaarde voor de garantie.
- Neem direct contact op wanneer je ziet dat jouw groene amigo het niet naar zijn zin heeft! Wanneer je pas na een aantal weken aan de bel trekt kunnen we namelijk niet meer achterhalen wat de oorzaak is.
- Als je contact hebt opgenomen over jouw chef jungle en bedolven bent onder onze tips and tricks, geef ons dan een update binnen 3 weken als hij geen verbeteringen toont.

Ook deze vraag vergt een goed antwoord. Op onze buitenbazen zit een garantietermijn van 3 maanden, mits verzorgd zoals geadviseerd op de productpagina/aansluitende blogs van de plant(en). Geen kleine lettertjes, gewoon een duidelijk verhaal.

De App
In tegenstelling tot de 3 maanden Plantgarantie voor kamerplanten, is het gebruik van onze verzorgingsapp voor buitenplanten juist niet zo handig. Waarom niet? Onze app kan simpelweg geen rekening houden met de hoeveelheid regen die buiten valt. Daarnaast kun je in de app ook niet aangeven of jouw bladmattie buiten onder een verkapping staat of dat je hem een plek hebt gegeven waarin hij vol geniet van een goede zomerse stortbui. Kortom: de app kan geen accurate berekeningen maken voor jouw groene buitenbazen.

Verpotten in volle grond
Wij zijn fan van planten in pot. Zet jij jouw amigo’s liever in de volle grond van je tuin? Dan is dat uiteraard muy bueno, maar wel geheel op eigen risico. De kwaliteit van jouw tuinaarde bepaalt namelijk de succesfactor van jouw groene strijder. De PH-waarde in de grond, hoeveelheid meststof, grondsoort, aarde structuur en zuurstofgehalte zijn een aantal factoren die ervoor kunnen zorgen dat jouw bladmatties het niet overleven. Wij kunnen alleen een gelukkig groen leven garanderen wanneer je de planten lekker in een pot zet. De garantie komt dus te vervallen op het moment dat je de buitenplanten verpot in de volle grond.

Beestjes
Om maar gelijk met de deur de tuin in te vallen: beestjes zijn helaas niet te voorkomen op/in buitenplanten. Onze buitenplanten worden bij de kweker buiten geteelt en aangezien het buitenleven sprankelt van de fauna, is de kans dat er een luisje in jouw plant te vinden is, best groot. Niks om je zorgen over te maken! Buitenluisjes zijn niet schadelijk voor jouw groene buitenbaas. Wij zorgen ervoor dat jouw plant zo schoon mogelijk verzonden wordt, maar schrik dus niet als er snel na thuiskomst luisjes te vinden zijn. Een tip van ons: een harde waterstraal op het blad doet wonderen.

Plant in sierpot zonder watergat
Niet zo’n goed idee! Wanneer jouw groene amigo een sierpot heeft zonder watergat én op een plekje staat zonder dakje, dan heb je een grote kans dat jouw groene strijder het niet zal overleven na een flinke plensbui. Het water blijft dan in de sierpot staan omdat het niet weg kan lopen en dat leidt tot een eenzame verdrinkingsdood. Dit is ook de reden dat wij bij onze buitenplanten geen sierpotten laten zien op de productpagina. De meeste sierpotten uit ons assortiment, hebben namelijk geen watergat. Niet zo lief van ons als we die wel zouden aanprijzen bij de buitenbazen. Mocht jij jouw plantenmaat toch graag in een sierpot zetten zonder watergat, zorg er dan in ieder geval voor dat hij overdekt staat. Dan kun je ‘m zelf water geven wanneer dat nodig is! Staat hij in een sierpot zonder watergat én op een plek waar de regen direct zijn pot vult, dan vervalt de garantie.

Standplaats
Het allerbelangrijkste is de juiste standplaats! Welke plek voor jouw buitenbaas geschikt is, kun je hier lezen. Staat jouw groene maat niet op de door ons geadviseerde standplaats, dan is de garantie ook niet van toepassing.

Tijd voor een korte samenvatting!
• Zorg ervoor dat jouw buitenbaas op de juiste plek staat! Dit kun je terugvinden in onze blog of op de productpagina van jouw groene amigo.
• Zet jouw planten in een sierpot met watergat of zorg ervoor dat de plant overdekt staat wanneer je een sierpot kiest zonder watergat. Heb je gekozen voor een sierpot zonder watergat en wordt jouw groene strijder maximaal getroffen tijdens een plensbui? Dan vervalt de garantie.
• Geen garantie wanneer je onze buitenplanten in de volle grond zet.

Dit is een moeilijke vraag! Er zijn namelijk heel veel verschillende planten, met allemaal hun eigen voorkeuren. Om erachter te komen wat jouw groene amigo nodig heeft, kun je het best een kijkje nemen op onze verzorgingspagina en daar jouw plant selecteren.

Kom je er nog steeds niet uit? Dan mag je natuurlijk altijd even contact opnemen met onze Plantenservice. Zij gaan je dan helpen om jouw groene amigo binnen no time weer te laten shinen.

Jammer genoeg niet. Hoe leuk we het ook zouden vinden om alle plantgekkies in het echt te ontmoeten (en om selfies met jullie te maken!), dat gaat nog niet. We hebben (nog?) geen bezoekadres of fysieke winkel.

Uiteraard mag je ervanuit gaan dat we de mooiste plantjes voor je uitzoeken!